Zespół ekspertów projektu Peer Support

ImageImage

dr Maciej Ciechomski

Absolwent wydziału psychologii społecznej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, doktornauk społecznych w dziedzinie pedagogiki. Mediator i trener mediacji, Trener TUS II stopnia, autor i realizator licznych projektów, kursów (w tym e-learningów), podręczników orazmateriałów szkoleniowych z zakresu rozwijania kompetencji społeczno-emocjonalnych dzieci. Od kilkunastu lat zajmuje się wdrażaniem systemowych rozwiązań z zakresu wsparcia rówieśniczego – mediacji szkolnych oraz wsparcia emocjonalnego w sytuacjach kryzysów emocjonalnych. Zatrudniony obecnie jako główny specjalista do spraw profilaktyki selektywnej Peer Support w Ośrodku Zarządzania Projektami Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Pracuje z grupami młodzieżowymi jako konsultant, trener i superwizor mediacji oraz wsparcia rówieśniczego.

dr Krzysztof Martyniak

Socjolog i pedagog, doktor nauk społecznych w dziedzinie pedagogika. Absolwent – Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego i Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego oraz Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, podyplomowego Kursu dla wykładowców i działaczy- Praw i Wolności Człowieka. Obecnie w Zespole Pedagogiki Młodzieży działającym przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, członek Zespołu Roboczego- Między partycypacją, a wykluczeniem. Pracuje jako trener z grupami młodzieżowymi także jako superwizor w programie wsparcia rówieśniczego w warszawskich szkołach w ramach projektu Peer Support prowadzonym na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego.

Renata Wiśniewska

Czynny mediator sądowy z zakresu mediacji karnych, rodzinnych, cywilnych. Opiekun i superwizor mediatorów – stażystów. Współautorka i realizatorka licznych projektów, kursów oraz materiałów szkoleniowych z zakresu mediacji komunikacji i wsparcia, m.in. we współpracy z MEN. Trener i szkoleniowiec prowadzi szkolenia i warsztaty z komunikacji mediacji oraz wsparcia rówieśniczego. Superwizor oświaty, pracuje z młodzieżą i dorosłymi w obszarze wsparcia, rozwiązywania konfliktów oraz zdrowia psychicznego. Wykładowca na studiach podyplomowych z mediacji sądowej i pozasądowej. Członek założyciel i były prezes I Oddziału PCM im. Janiny Waluk w Warszawie.

Wiktoria Kowalska

Doktorantka i wykładowca Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego w Zakładzie Wczesnej Edukacji i Kształcenia Nauczycieli, dyrektor akademickiego przedszkola Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Ukończyła Akademię Liderów Oświaty Szkoły Uczącej Się. Trener regulacji emocji dziecka. Certyfikowana trenerka grupowa i szkoleniowiec, trenerka TUS II stopnia. Współautorka materiałów diagnostycznych i podręczników dla dzieci. Przez wiele lat związana z wolontariatem na warszawskich oddziałach onkologii dziecięcej. Ekspert wydawnictwa MAC Edukacja w zakresie diagnozy, edukacji społeczno-emocjonalnej i dydaktyki. Prowadzi superwizje oświatowe, szkolenia, konsultacje oraz grupy wsparcia dla nauczycieli i rodziców.

ImageImage
Image

Program PEER SUPPORT jest działaniem realizowanym przez Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie w ramach projektu:

ŚRODOWISKOWE CENTRUM ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

systemowe wsparcie dla mieszkańców m.st. Warszawa w Dzielnicy Bemowo, Wawer i Żoliborz. KONKURS nr POWR.04.01.00-00-DM01/20.